torsdag 14 maj 2009

Blä/Yuck

Tråkigt nog ser jag inga tecken på att serissan återhämtar sig. Det stör mig för jag vet vad jag gjorde för fel - denna gången också. Planterade om den för fort. Utsatte den för alldeles för starkt solsken. Det är klart att den blir stressad och slår av. Blä.

Sadly I can't see that the Tree of a tousand stars is getting better. It bothers me a lot because I did the same stupid mistake again. Replanted it too soon, exposing it to very bright sunligt. It's not strange that it reacts like it does. Yuck.

2 kommentarer:

  1. Serissa är en rätt svår art tycker jag. De är väldigt känsliga för miljöombyte. Har själv tagit död på en.
    Ficus retusa är otroligt tacksam att jobba med däremot. Även lätt att ta sticklingar ifrån.

    / Tomas

    SvaraRadera
  2. Ja, för tillfället är mitt mål bara att hålla min serissa vid liv och det går bra men att börja klippa i den känns långt borta.

    SvaraRadera