lördag 6 december 2008

Julkalender 6

- Jag vill att ni tar hit det, sa kejsaren plötsligt en morgon.
- Huset? Frågade rådgivaren.
- Nej, trädet. Det där trädet har jag lekt i som liten och det har alltid funnits där för mig så länge jag kan komma ihåg. Jag vill ha det på min borggård.
- Jag ska genast se till att det förs hit, sa rådgivaren och red iväg med experter inom logistik och botanik.
- Det är omöjligt, sa experten på logistik. Det finns ingen hästkärra som kan ta ett så där stort träd.
- Då får vi bygga en, förklarade rådgivaren.
- Det måste ske på en dag om inte trädet ska hinna dö under färden, sa experten på botanik och skakade långsamt på huvudet. Det finns inga hästar som kan dra ett så stort träd så långt på så kort tid.
- Det måste ske på en dag, proklamerade rådgivaren bestämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar