onsdag 19 november 2008

En ny spelare


Det har blivit dags att introducera en ny spelare på banan. En Benjaminfikus som jag länge varit osäker på om den platsar för att visas upp på bloggen. Nu är det alltså dags.
Jag kallar den Spikrak. Den har blivit misshandlad med en nybörjares otåliga nit på otaliga olika sätt. Hela tiden har den varit helt rak. Jag har försökt ympa in grenar men misslyckats och tänkt bredda stammen men givit upp. På bilden syns de små sticklingar jag buntat fast tänkta att sammanfogas med moderplantan, som jag senare tog bort.
Kort sagt tycker jag att den är ganska ful och har väldigt lite potential att bli en vacker bonsai men den har hängt med länge och jag kan inte riktigt göra mig av med den. Kanske kan den fungera som ett varnade exempel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar