måndag 3 november 2008

Sticklingen igen


På den här bilden har jag klippt ner sticklingen lite och bestämt mig för att det här ska vara framsidan, med allra största sannolikhet. Om man ska hålla sig till de strikta reglerna kring bonsai-stilar tror jag att en tvillingstam egentligen ska börja närmare jorden. Eventuellt skulle jag ju kunna plantera den djupare ner i jorden och hoppas att det växer ut rötter närmare förgreningen eller så skiter jag i traditionerna och gör på mitt eget sätt. Den kommer ändå att sticka ut från stilreglerna då jag har tänkt mig att stammarna ska följa varandra på ett ganska harmoniskt sätt. Vad som händer får tiden utvisa.

1 kommentar:

  1. Åh jag har ju inte hittat hit till din blogg förrän nu, men läste alla inlägg i ett sträck.. I love it! Fint hur du bjussar på dina egna frågeställningar, funderingar och utveckling som fullt utvecklad bonsaiälskare.

    kramar kramar
    /Sofia

    SvaraRadera